Dept Agency x Timetohire

Jimin van der Heijde

In het tweede seizoen van de podcast zitten we aan de tafel met bedrijven om te bespreken hoe zij hun groei hebben doorgemaakt. Deze week zaten we samen met Jeroen Brandwacht, de Recruitment Manager van Dept Agency.

Dept Agency

Over Dept Agency

Dept is een Nederlandse “full service Digital Agency”. Zij ondersteunen bedrijven in de digitale wereld in de breedste zin van het woord. Een paar voorbeelden zijn; Website Development, SEO, SEA, CRO, Data Science en content creatie, zoals radio en tv reclames. Van origine dus een Nederlands bedrijf, maar ze opereren wereldwijd. Net als hun full service model hebben zij dus ook een erg breed palet aan interessante functies. Voorbeelden hiervan zijn; designers, online marketeer, Analytics Consultants en websitebouwers maar ook creatieve functies als Art Directors, Designers en Copywriters. Referral Recruitment wordt ook onder de loep genomen.

Groeien tijdens de Covid-19 pandemie?

Jeroen Brandwacht geeft aan dat zij vorig jaar in de periode maart tot juni merkte dat klanten toch wel op de pauzeknop drukte vanwege corona, maar snel daarna kwam de vaart er weer in. Tussen september en nu zegt Jeroen dat Dept in Nederland een netto groei heeft doorgemaakt van 160 medewerkers. Dit heeft ze onder andere in de top 5 gezet van Nederlandse scale-ups! Dit doen zij momenteel met 6 recruiters, maar net als dat het gehele bedrijf groeit, groeit de recruitment afdeling mee en daarom zijn ze nog op zoek naar 2 recruiters om het team te komen versterken.

Volgens Jeroen hebben ze deze enorme groei voornamelijk gerealiseerd door onwijs hard te werken. Hierbij hebben ze geprobeerd om diverse wervingskanalen in te zetten, waaronder referral recruitment. Hiermee krijg je namelijk de beste kandidaten! Benieuwd hoe jij meer uit je referral recruitment kan halen? Lees dan onze blog of luister onze podcast aflevering over referral recruitment! Daarnaast hebben zij natuurlijk heel veel mensen benaderd en veel geïnvesteerd in employer branding.

Hustle en Hire

Hustle en Hire en werven op het toilet

Zoals eerder genoemd is Dept Agency uitgegroeid tot een internationale speler met een totaal van 12.000 sollicitaties wereldwijd en 6.000 in Nederland. Een goede workout voor de kaakspieren dus! Van deze sollicitaties gaat zo’n 30/40% door naar de volgende ronde. Op het gebied van referral recruitment gebruikt Dept Agency waardebonnen als incentive. Zo voorkom je dat de belastingdienst de helft meeneemt ;). In principe zijn het waardebonnen van 500 euro per hire, maar voor lastigere plaatsingen kan dit oplopen tot 1000 euro. Voor deze moeilijke in te vullen vacatures starten ze dan een “Hustle and Hire” campagne. Ofwel, intern hustlen om de vacature sneller te vullen! Dit doen ze door het te delen in Slack, in het interne magazine, maar ook met posters op het toilet!

Voor Dept Agency ligt de focus momenteel op Employer Branding. Hierin willen zij zich richten op de mensen achter het merk. Dit gaan zij doen met behulp van video’s om awareness te creëren en geïnteresseerden een kijkje in de keuken te geven. 

Kort gezegd is Dept Agency dus een ontzettend gaaf, innovatief en uiteraard creatief bedrijf dat ontzettend hard groeit. Zowel nationaal als internationaal. Ben je hierdoor benieuwd naar Dept Agency? Kijk dan vooral rond op hun website. Ook hun blogs zijn echte aanraders!

Wil jij binnenkort ook bij ons aanschuiven in de studio? Neem dan contact op met Kevin Wouters en wie weet help jij onze luisteraars met hun eigen Recruitment Succesverhaal! Benieuwd naar de vorige aflevering of het eerste seizoen? Luister deze hier of op Spotify!

Geschreven door Jimin van der Heijde, Online Marketing Specialist bij Timetohire.

Don't want to miss anything?

Stay up to date

We love to share our insights from the recruitment world with you. Sign up in order to receive our newsletter.

Sign up