Recruitment naar een next level brengen - Gemeente Delft

Jeroen Botman - Interim Recruitment Specialist

De gemeente Delft wilde graag het recruitment verder ontwikkelen en op nieuwe kansen inspelen. Ze maakte daarom gebruik van de kennis en expertise van Timetohire.

De basis is er al

De gemeente Delft had een mooie website, een ATS systeem, en vacatures werden uitgezet via campagnes. Ze hadden alleen gevoel dat er nog een stap gemaakt moest worden. Via de interim recruiter werd het hele proces in kaart gebracht en waar kansen waren die ook gepakt.

Het resultaat na 1 jaar

Na 1 jaar is het proces geoptimaliseerd, een nieuw ATS systeem geïmplementeerd, vacatureteksten aangepakt en employer branding verder ontwikkeld. Daarnaast zijn 97% van de vacatures ingevuld het afgelopen jaar onder andere door mensen pro-actief te benaderen. Maar allerbelangrijkste is dat recruitment weer op de kaart staat binnen de organisatie.

“Het vak van recruiter nieuw leven in geblazen!”

Mariska van der Zwan Afdelingshoofd HR gemeente Delft

Over gemeente Delft

Wie aan Delft denkt, denkt aan innovatie en de TU. Ontwikkeling staat niet stil en elke dag worden er uitvindingen gedaan waarvoor een octrooi wordt aangevraagd. De gemeente Delft is in haar moderne, nieuwe gebouw altijd bezig met: vernieuwing, efficiëntie en samenwerking. Er wordt resultaatgericht gewerkt, met oog voor kwaliteit. Delft heeft haar naam immers hoog te houden. Werken bij deze middelgrote gemeente betekent ruimte voor initiatief en nieuwe ideeën. Gemeente Delft telt 809 medewerkers en 101.000 inwoners.

Onze aanpak

Benieuwd hoe wij een recruitment opdracht aanpakken?

Bekijk meer over ons Recruitment Success Framework

Onze aanpak