Kruipen versterkt het employer brand

  • Misha Blok
Dit is hem dan: onze beruchte Deutscher Meister voetbaltafel, beter bekend als de kruiptafel. Als iemand verliest zonder te scoren moet hij/zij onder de tafel door kruipen.
Kruipen versterkt het employer brand

Plezier op werk zorgt voor meer dan ontspanning

Je moet je voorstellen dat er 8 mensen om de tafel heen staan en het staat 9-0. Dit betekend dat het volgende doelpunt bepaald of er gekropen gaat worden of niet. Je ziet de bal richting het doelpunt gaan en…. Ja hoor het is 10-0! Met z’n allen kijk je toe hoe de verliezer onder de tafel doorkruipt.

Wat is employer branding?

Employer branding, afgeleid uit de blog van Universum:

Het proces van het promoten van een bedrijf om de voorkeur te krijgen als werkgever van de gewenste doelgroep (potentiële werknemers). Een doelgroep die het bedrijf wilt aanspreken, recruiten en behouden.

Het vergemakkelijkt het proces om de ideale werknemer aan te trekken, te werven en te behouden. Zo kunnen bedrijfsplannen efficiënter worden uitgevoerd.

Maar hoe versterkt dit jouw employer brand?

Het kruipen onder de voetbaltafel wordt bij ons gezien als iets leuks. Tuurlijk, je moet wel tegen je verlies kunnen, maar je maakt het plezier gedenkwaardig. Die gedenkwaardigheid, de herinnering aan de gezelligheid, zorgt voor verhalen van werknemers aan vrienden in het vak. Zo straalt ons merk uit naar potentiële werknemers, maar het zorgt ook voor een speciale band tussen de huidige werknemers.

Zo zorgt het kruipen voor het versterken van het employer brand aan twee kanten:

  • De uitstraling naar buiten toe voor potentiële nieuwe werknemers
  • Het versterken van de cultuur binnen het bedrijf, met als gevolg dat werknemers langer blijven werken.

Laat het employer brand zien

Employer branding gaat niet vanzelf. Het employer brand van het bedrijf waar jij werkt moet uitgestraald worden. De eerste intentie is uiteraard om het de huidige werknemers naar hun zin te maken. Maar waarom zou je er niet meer mee doen?

Je kan eerst nadenken over wat je naar buiten wilt uitstralen, maar het kan ook zijn dat er al genoeg bezigheden zijn binnen jouw bedrijf.

Dus wat kan jij doen om jouw werkgeversmerk naar buiten te laten uitstralen? Een aantal opties:

  • Zet het op Instagram (bedrijfs-account)
  • Laat het terugkomen in een bedrijfsvideo
  • Maak het zichtbaar in vacatures
  • Schrijf ook een blog

Wat is jullie ‘kruipen’?

Denk hier eens goed over na. Wat wilt het bedrijf waar jij werkt naar buiten uitstralen? Misschien de vrijdagmiddagborrel, de zandzakken wedstrijd of de gezamenlijke brainstormsessie. Het kan allemaal, zo lang het maar past bij datgene dat jij naar buiten wilt uitstralen.

Gratis informatie over employer branding

Het kruipen is wat wij met deze blog aan de buiten wereld laten zien. Dit is maar één van de vele manieren om het employer brand te versterken. Wil jij ook op een leuke en positieve manier potentiële werknemers aanspreken, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen? Neem gratis en geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken wij hoe jullie er nu voorstaan en hoe we het employer brand kunnen versterken. Lijkt je dit wel handig?

Vraag ons gratis om advies!