Aan boord bij Radio Holland

  • M. Verdegem
Nederland is vele bedrijven rijk die niet bekend zijn bij het grote publiek. Hoe zorg je als organisatie ervoor dat je kunt concurreren met de bekende spelers in de markt? Voor deze uitdaging kwam Michiel te staan toen hij bij Radio Holland aan de slag ging. Lees hier zijn verhaal!
Aan boord bij Radio Holland

Start ik bij een radio zender? 

Toen ik begin dit jaar bij Time to Hire startte als Sr. Recruitment Specialist, kon ik direct aan de slag als Interim Corporate Recruiter bij Radio Holland. Ik hoorde de naam van het bedrijf voor het eerst en ik geef het eerlijk toe, ik dacht dat ik bij een radiozender aan de slag mocht. Een kijkje in de media en entertainment en dagelijks de grootste sterren van het Nederlandse levenslied over de vloer. Nederland is vele bedrijven rijk die niet bekend zijn bij het grote publiek. Zo bleek Radio Holland geen radiozender, maar een toonaangevende organisatie te zijn binnen de maritieme sector.

Met een hoofdkantoor midden in de havens van Rotterdam, 70 kantoren over de hele wereld en ruim 100 jaar marktleider in de maritieme sector, zijn zij specialist op het gebied van Navigatie, Communicatie en ICT on board. Alle Radio Holland collega’s die ik sprak praten met zeer veel passie over hun werk en maakten mij snel wegwijs binnen de organisatie. Een van de Service Engineers nam mij een dag onder zijn hoede. Hij voerde een reparatie uit op een groot schip dat aangemeerd lag in de havens van Rotterdam. Wat indrukwekkend om ineens bovenop een 100 meter lang schip te staan! Het was mij snel duidelijk dat dit een bijzonder bedrijf is om voor te mogen werken. Wat er direct uitsprong was de aanwezigheid van vele vakspecialisten, grote servicegerichtheid richting klanten en een directe en open interne communicatie.

"De uitdaging is dan ook om Radio Holland op de kaart te zetten als interessante werkgever."

Radio Holland heeft veel te bieden en veel ingrediënten zijn aanwezig om een interessante werkgever te zijn. Toch kan het lastig zijn om de juiste doelgroep te bereiken en nieuwe collega’s aan te trekken. Wie niet bekend is binnen de maritieme sector, is waarschijnlijk ook niet eerder in aanraking gekomen met Radio Holland. De uitdaging is dan ook om Radio Holland op de kaart te zetten als interessante werkgever.

Bij Radio Holland hebben we mooie stappen gezet in het neerzetten van de Employer brand. Via de juiste kanalen wordt voor de doelgroep inzichtelijk wat de organisatie als werkgever te bieden heeft. Dit komt terug in de vacatureteksten, online communicatie en via social media. De nieuwe werkenbijsite gaat binnenkort live en er wordt een kijkje in het werk van de eigen service engineers gegeven via #viewfromthebridge.

De laatste 10 jaar heb ik veel verschillende (technische) bedrijven vertegenwoordigd en geholpen met het inzichtelijk maken van het Employerbrand en deze te communiceren naar potentiele nieuwe collega’s. Hierdoor liet ik mensen kennismaken met bedrijven die hele bijzondere dingen doen, maar die misschien niet direct bekend zijn bij het grote publiek.

Ik heb zo al veel mensen kunnen helpen aan een nieuwe baan bij een werkgever die misschien niet direct voor de hand lag. Zij werken nu aan de ontwikkeling van duurzame smart-buildings, ontwerpen wolkenkrabbers of bouwen luxe jachten. Anderen dragen bij aan de brandveiligheid van Schiphol of ontwikkelen noodstroominstallaties voor ziekenhuizen. Maar ook heb ik de eerste medewerker mogen werven voor een bedrijf dat inmiddels een FD Gazelle award heeft gewonnen als een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Bij elk van deze bedrijven – bekend of (nog) onbekend - hielp ik hen groeien door hun unieke verhaal te vertalen naar een pakkende boodschap voor nieuwe collega’s. Ook voor mij zijn er nog veel nieuwe bedrijven om te ontdekken. Graag help ik deze organisaties samen met Time to Hire om hun bijzondere missie en verhaal in de spotlight te zetten bij de collega’s van morgen.

Ben je enthousiast geworden over Radio Holland? Bekijk hier de website

Benieuwd hoe ik jullie kan helpen? Laten we linken op LinkedIn of neem contact op via 06-55414302 of via michiel@timetohire.nl